I söndags satt jag och drömde om att köra ett hårt styrkepass på gymmet med ACn susande i taket. Jag väcktes abrupt ur drömmen när jag insåg att gymmet är stängt på söndagar under sommaren… Ok jag får väl träna hemma då i vår varma lägenhet… Snabbt som attan (eller som en gasell kanske…) fick jag en kommentar från en bloggläsare tillika kollega på gymmet där hon föreslog långpass löpning på kvällen. Taget! Jag och Maja fick ett härligt långpass på 90 minuter tillsammans. Mer sånt. Bra initiativ och så fick jag börja lära känna en riktigt trevlig tjej som springer som en gasell och hellre slänger barnens kalsonger när det hänt en ”olycka” i dem än att göra rent dem. Det är ok det med. Jag dömer ingen.

Det slutar ju inte där, vårt samarbete, hon har nu lovat mig ett ”rumpdödarpass” aka bodypump imorgon . Vi kan också kalla passet the Breakdown eftersom jag vet att min kropp kanske till och med kommer att självdö efteråt. Jag kör tyvärr extremt sällan bodypump och när jag väl gör det hittar vikterna alla muskler i min kropp och gör ett försök att döda dem. I will stand strong! Or at least I hope I will… Det ska bli kul i alla fall. Man kan väl alltid dra till akuten dagen efter och skaffa stomipåse så man slipper smärtan av att sätta sig på toa…

Igår höll jag i ett corepass men gymmet verkar inte vara så välbesökt nu på sommaren. Hoppas det kommer mer folk på mitt spinningpass ikväll. Hoppas också att folk tränar hemma, ute. Man lägger väl inte ner träningen bara för att det är sommar?

Kram

