Ja, det är ju tydligen det om en vecka. Midnattsloppet ska ju jag springa. Det ska bli jättekul även om det inte är en distans som är min paradgren eller någon som jag satsat mot. Jag hoppas på att klara mig in inom en timme, beroende på hur mycket folk som är ”i vägen”, men så mycket snabbare är jag tyvärr inte just nu. Den tävling jag riktat in mig på är betydligt längre än Midnattsloppet. Lägg till 4 mil så hittar du rätt. Jepp, jag ska springa mitt första ultramarathon (hjälp!) den 8 oktober. Sörmland Ultra. Maxtiden är 8 timmar, bryr mig inte om något annat än att klara den. Allt annat är bonus.

8 kilometer mer än maran, måste ju gå eller hur?

I förmiddags hade jag ett lagom långt långpass, 100 minuter. Det var segt och kvavt men det genomfördes. Efteråt var jag riktigt trött. Slumrade en stund på soffan när småkidsen sov och ultramaken sprang 25 km. Den glada nyheten är att jag blivit snabbare. Känns bra.

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt mina första kompressionsstrumpor. Det blev ett par Gococo.

Go Bananas?

Tack Coyntha och Anna för tipsen!

