Igår kväll var det dags för mitt första mil-lopp. Jag har tävlat en del i multisport och löpning men faktiskt aldrig sprungit ett mil-lopp. Det närmaste jag kommit är ett terränglopp uppe hos mamma och pappa på 11.5 km. Annars har det varit maran som hägrat. Inte heller denna gång har jag siktat på så kort distans men tänkte att det skulle vara roligt med just Midnattsloppet då alla pratat om den härliga stämningen som råder under loppet och det speciella med att springa sent på kvällen. Tack Loppi.se för startplatsen.

Innan loppet mötte jag upp Lina, Terese och Lovisa i VIP-tältet där vi minglade en stund och de som ville fick snacks, mackor, sallader och olika drycker.

VIP-tältet

Snabba brudar!

 

Musse Hasselvall

Jag laddade såklart med Hammers Perpetuem. Visst, det smakar gammal vattenpöl men är en helt otrolig produkt. Jag vill inte kalla det sportdryck då det inte är en sån där sockerbomb som andra sportdrycker. Den ger stabil, varaktig energi utan att man känner sig varken speedad eller däst. Testa om du tränar hårt och tävlar hårdare! Du kommer bli förvånad. Jag beställer min hos Ultrazebban.

Jag var lite lagom nervös inför loppet. Jag visste att jag inte skulle pressa mig till 100% p.g.a. den begynnande förkylningen men jag såg fram emot en rolig upplevelse. I starten var det ganska gott om plats men ju längre in i loppet desto trängre blev det. Tur att jag inte var där för att göra någon supertid… Loppet var roligt och omväxlande. Riktigt speciellt att springa i mörker… Min sluttid blev 1.00.58 och det är jag faktiskt nöjd med. Jag hade, innan förkylningen, hoppats på en tid under timmen och kom ändå in på en timme. Detta trots förkylning (hmm, borde jag ens startat…) och trots avsaknad av tempoträning. Heja mig! Såg tyvärr inga hälsningar från Nike Friend Booster under loppet men jag vet att några hejat på mig och det tackar jag så mycket för. Så gulligt av er!

I veckan blir det jobb med PT-kunder och jobb- och dagisstart för Ultramaken och Lilleman.

Kram

