Ja, nog är jag sugen.

Pratade precis lite snabbt med Ultramaken som satt på avslutningsbanketten av BAMM 2011. Han och hans lagkamrat hade en tuff resa och tvingades tillslut bryta idag under den andra och sista etappen. BAMM är en lagtävling och man är aldrig starkare än den svagaste länken. En sådan tävling där man orienterar i fjällen med allt vad det innebär kräver sin kvinna/man. Det är nog det som lockar mig; fjällmiljö, krävande terräng och teamwork. Förhoppningsvis får jag med mig Ultramaken nästa år. Jag kommer nog förlita mig på hans orienteringskunskaper; han är ganska grym på det. Förhoppningsvis slipper han bära dubbel packning delar av tävlingen nästa gång men man vet aldrig. Kanke är det jag som får bära hans? Det är teamet som ska i mål, det spelar ingen roll hur stark den ena är om den andra råkar ha en dålig dag.

BAMM 2004 (tror jag)Bilderna är Ultramakens från förra gången han körde

Det är bra att ha Ultramaken. På många sätt förstås men också när jag får lite vilda idéer om tävlingar jag själv vill testa. Oftast har han redan kört den tävlingen för länge sen och vet vad som krävs, om jag har det som krävs och om inte så vet han hur jag ska ta mig dit. Ännu bättre är att han oftast är villig att köra tävlingen med mig och då kan jag känna mig trygg. Jaa…hmmm…BAMM 2012. Det låter, det. Kanske det som man ska satsa på nästa år… Rimmar väl med maran och annat kul man kan tänkas hitta på… 50km-klassen kan man väl börja med?

Ultramaken, är du på?

