Det är inte sant! Helt otroligt! Igår kände jag förkylningen komma och idag var den ett faktum. Jag vet dock varför:

  1. Jag har tränat ganska hårt den senaste tiden och den senaste veckan i synnerhet.
  2. Jag hoppade över en välbehövlig vilodag… Ja, käre ultramake, du hade rätt…
  3. Ovanstående sammanföll med dagisstart för Lilleman…

Need I say more… Vad har vi lärt oss av den här veckan då? Som ultramaken sa… Jo, man ska vila när man behöver vila och jag kände i och för sig det i torsdags men tränade ändå.

Annars har jag ett bra recept för att hålla sig någorlunda frisk. Till saken hör att jag är som en svamp för ungarnas bakterier.

Varje dag äter jag Mitt Val Sport och Mitocaps. De senare förbättrar immunförsvaret. När jag kör tyngre pass avslutar jag alltid med Recoverite, en återhämtningsdryck bättre än alla jag testat tidigare. Om du läser bloggen regelbundet kommer du kanske ihåg att jag pratat om att stänga sitt öppna fönster så snabbt som möjligt. Lite kort menar jag att när man har tränat och är slutkörd är man som ett öppet fönster dit alla baciller kan flyga in. För att stänga fönstret snabbt måste man hjälpa kroppen att snabbare återhämta sig. Det bästa är såklart att ha förberett nåt bra mellanmål men som 3-barnsmamma känner jag mig själv och vet att det alltid kommer nåt emellan. Alltså kör jag med Recoverite efter passet. Ingen godisdricka som de flesta tetralösningarna är eller t.o.m. sportdrycker som många väljer att trycka i sig utan Recoverite ska det vara. Ja, och nu vet jag ju extra väl (käre ultramake ;)) att man måste vila ibland…

Kram

 

 

 

