Innan jag ska köra ett nytt pass är det alltid lite nervöst. Även om jag övat in passet ordentligt hemma blir det en annan sak att köra själva klassen. Inte så mycket när det gäller spinning som med corepassen. Man måste kolla in att alla förstått övningen och kanske förklara mer visa mer alternativ och då rinner tiden iväg så snabbt. Passet blev dock bra även denna gång, tycker jag. Jag ska nog skala ned det lite. Ibland tycker jag att det finns instruktörer, har hänt även mig, som vill få in så mycket i passet att man tappar fokus. Just när det gäller core är det då lätt att släppa anspänningen i magen och därmed förlora hela syftet.

Imorgon börjar dagen med ett 3-timmars löppass (har ännu inget sällskap så det ser ut som det blir solo…). Efter lunch kör jag och ultramaken vårt första gemensamma träningspass för våra kunder och andra som vill hänga på. Det ska bli superkul!

Kram

