Jag hade ju ett riktigt långpass framför mig idag. 3 timmar stod på schemat och jag bestämde att jag skulle springa runt Edsviken vilket är 21 km närmsta vägen enligt Ultramaken. För mig blev det närmare 25… Runkeepern sa 23.6 och fotpoden sa drygt 25. Nånstans däremellan är väl rätt. Jag sprang inte rätt på hela vägen om man säger så. Efter halva började mina skavsårsfötter göra sig påminda. Värdelöst att få skavsår på 3 tår på båda fötterna och även i hålfötterna. Jag behöver väl egentligen inte säga att detta lade sordin på stämningen. Med skavsår ändras löpsteget och jag sprang inte längre så avslappnat. Jag fick gå en del mot slutet och kände hur blåsorna på fötterna sprack – mindre skönt. Mitt pass blev nästan precis 3 timmar.

Väl hemma fick jag skynda mig att duscha, äta och den var det dags för JA Tränings första gemensamma träningspass för våra kunder. Det blev ett riktigt bra träningspass. Alla deltagare var verkliga krigare och utmanade sig själva till max. Vi körde ett crossfit-inspirerat pass med 3 cirklar på vardera 7 minuter där varje cirkel bestod av 3 övningar. Själv stod jag brevid och ”höll i piskan” men imponerades stort. Nästa pass blir mer löpinriktat. Håll utkik på JA Tränings hemsida och facebooksida där informationen kommer ut när det är dags.

Lilleman hejar

 

