Idag blir det vila från träningen med undantag för ett par coreövningar och benhinnestretch. Mina benhinnor gillade inte alls att jag sprang med mina Nike Free Motion-skor med min PT-kund i fredags. Tur att jag bara har dem som sneakers och inte som löpardojjor. Nej, nu blir det att fokusera på att stretcha benhinnorna för att de ska vara fit for my ultimate, ultrafight nästa lördag… Gulp!

Träningen är nu inriktad på tävlingsförberedande varför jag trappar ned. Kroppen är trött efter gårdagens 2,5 h ute i löparspåret och det är bara att lyssna.

Ultramaken laddar för Spartathlon på fredag och han drar till Aten på onsdag. Det blir en tuff vecka för oss båda; ensam med tre kids för mi del och en riktig utmaning på 26,4 mil för hans del i ett varmt Grekland. Från Aten till Sparta springer de. Vi laddar med en hotellfrukost imorgon som jag fick i nån goodiebag. Vi ska också handla Lillans present. Tänk, på torsdag fyller gullepruttan 1 år.

Nu ska jag och Lillan bege oss till BVC för vaccinering och kontroll.

