En vecka efter förlossningen såg jag ut såhär:

Lite mjuk och degig 😉

Eftersom Lillan förlöstes med kejsarsnitt var jag extra försiktig med träningen i början men började direkt med knipövningar och andningsövningar för att försiktigt aktivera bäcken- och magmuskulatur. Därefter gick jag över på coreövningar, bl.a. planka på knä och mycket enkla bollövningar. Jag ville springa Stockholm Marathon den 28 maj 2011 och med ultramakens/löparcoachens hjälp lade vi upp ett löparschema som påbörjades i januari. Prio var såklart löpningen från och med januari men jag började också köra mina spinningpass och kunde börja styrketräna. Idag, ett år efter att Lillan gjorde entré i världen ser jag ut så här:

Sedan jag sparkade igång träningen på allvar i januari har jag haft en otrolig motivation och verkligen haft mina prioriteringar klara och tydliga. Jag är övertygad om att det är hur du prioriterar som är nyckeln. Alla har vi saker att ta hänsyn till i vårt liv; familj, jobb, sjukdom. Men lägger man upp träningen högt på prioriteringslistan kan ALLA träna, komma i form och skapa sig ett hälsosamt liv. Resten är bara ursäkter. Vill du det tillräckligt mycket, verkligen vill, då finns tiden och möjligheterna.

Efter Sörmland Ultramarathon nästa lördag ska jag börja bygga mer muskler. Då ska jag prioritera styrketräningen ett tag då den fått stryka på foten på grund av löpningen.

