Mikael Andersson har gått i mål och Andreas borde passera CP 69 strax. Väntan är olidlig! Andreas sliter nu mellan Tegea till målet i Sparta. Tänk vilket underbart land att springa i, förutom den rådande krisen förstås. Älskar Grekland! Jag undrar om inte Mattias tvingats ge upp efter CP 52. Man har ju som sagt inte så lång tid på sig. Även om det såklart är hårt att inte klara det tror jag att Mattias slutfört Spartathlon 2 gånger tidigare. Mycket kan ju hända på 24,6 mil.

Jag tycker själv att det är helt sjukt långt att springa. Att sen wrap your head around att han som vann sprang sträckan på under 24  timmar  – ursäkta men WTF?! Jag tror jag vågar påstå att jag aldrig kommer göra det. Jag har i och för sig sagt att jag aldrig kommer tävla i multisport (ooops!), springa ett marathon (dubbel-ooops!) och absolut aldrig springa ett ultramarathon (snart-ooops!) men Spartathlon känns som att jag helt säkert kan säga no way José. Tyvärr blir ju det onormala snart normalt även om jag aldrig fick det där 6-dagars i Erkrath på en 400 metersbana att kännas normalt då jag stod där och servade Andreas.

Själv ska jag köra ett styrkepass efter att jag lagt barnen ikväll. Sista styrkepasset innan SUM:en om en vecka …

Nu har han passerat CP 69!! 4 kvar innan målgång!!

