Ja, nu är det dags att bestämma sig för fighting-gear. Vad är det som ska gälla på lördag? Vad är det som ska hjälpa mig i mål?

Kanske är det någon ultralöpare som dröjt sig kvar efter mina inlägg om Andreas grekiska storverk ;). Även om jag är gift med en av Sveriges bästa ultralöpare blir jag glad för tips och råd. Det roliga är att eftersom jag varit en del av ultravärlden så länge utan att själv vara ultralöpare känns det nästan löjligt att vara pirrig och nervös över en 5-milstävling. Samtidigt är det ju stort för mig och en stor bedrift för mig NÄR jag klarar av det. Det är också bara ett år sedan jag fick barn och har dessutom fått 2 barn på kort tid.

OK, om vi börjar med det enkla:

Utrustningen

Ett självskrivet kort är såklart den bästa sport-BHn:

The Wonderbra 🙂

Ett annat säker kort är mina trotjänare:

Ett år på nacken men vaddå...?

Sen har jag 3 valmöjligheter vad gäller en mycket viktig del av The Outfit:

Go CoCo - Newline - Injinji

De sista är nog en storlek för stora så de går bort. Tanken är god men… Det lutar åt Newline då de sitter så skönt runt foten utöver kompressionseffekten och jag har ju som bekant skavsårsfötter. Självklart kommer jag kladda in fötterna med Sportslick.

Jag önskar jag hade beställt kompressionstightsen från Newline i hellånga istället för trekvarts och i storlek XS istället för S. Vill verkligen ha kompressionstights men i och med att de är trekvart beror det helt å hållet på vädret.

Mer om mina förberedelser kommer i veckan.

