Ok, mindre än en vecka kvar till SUM. Nervös? Ja.

Idag kör jag det sista intervallpasset; 5×2 minuter med 3 minuters ståvila och på tisdag kör jag en lätt jogg. Ensam med 3 barn? Ja. Hur gör jag då? Jag lägger de två yngsta barnen och springer sedan på en väg runt kvarteret. Jag är aldrig mer än 200 meter bort och jag litar på att min 11-åring ringer om jag behövs. Jag drar ned uppvärmning från 10 till 5 minuter, samma sak med nedjogg.

Igår körde jag ett kort men ack så intensivt styrkepass. 3 triset (3 olika övningar utan vila mellan) x 2. Först ett ben-triset därefter överkropp och sist core även om det följer med i de andra. Jag har ett par höftövningar jag alltid vill få med. Har räddat min höft när jag hade problem som jag verkligen inte vill ha tillbaka. Den som inte tror på coreträning behöver läsa på lite.

Är jag redo? Ja.

