Igår var det spinning och jag överraskade med nytt upplägg. Jag kör nu en ny variant där jag alternerar mellan olika typer av pass. Igår var det backe som stod på schemat och deltagarna klättrade duktigt upp i bergen tillsammans med mig. Nästa vecka blir det istället intervaller på cykeln. Variation är nyckeln!

I eftermiddag har jag förberett ett härligt tempopass som jag ska köra med en kund. Det ska bli roligt! Det blir 2 lugna km, 2 snabba km och slutligen två lugna km. En typ av tempopass jag nu kommit att älska. Ett bra sätt att ta sig ur ”lunken”. Många med mig har just det problemet att man lätt hamnar i samma fart när man springer. Man har sin komfortfart helt enkelt. Får se vad mina träningsvärksfyllda lår säger om det.

Om mindre än två veckor lämnar jag mammaledigheten bakom mig och börjar jobba igen. Åtminstone 4 dagar/vecka. Det ska bli roligt. Jag ser fram emot att komma tillbaka, både till jobbet och kollegorna. Det jag inte ser fram emot är avsaknaden av detta:

Mysiga dagar

Jag är själv ansvarig för mitt liv och allt som händer i det. Jag är ansvarig för den energi jag bär med mig.

Jag försöker leva efter det och blev påmind om detta när jag slappade framför TVn idag. Det ska jag ta med mig till jobbet. Alla är inte glada och positiva på jobbet, av olika anledningar, men jag kan bara ta ansvar för mig. Det ska bli kul att jobba.

Kram

