Oj, vilket pass jag fick till idag! Först badade vi med ungarna som älskade badet. Lagom stort för småkidsen men vi var inte ensamma där…

Jag har ju bestämt mig för att klara sv de där grymma chinsen och vad är det man brukar säga; There’s no time like the present . Ett bra trick för att närma sig denna övning är att helt enkelt börja med att sänka sig från det övre läget. Beroende på hur stången/maskinen ser ut kan man komma upp en bit via en bänk för att sedan hoppa upp den sista biten och hålla emot på nervägen. Det var jobbigt! Vi är ju alltid som starkast på ”tillbakavägen” dvs den negativa delen av rörelsen men tufft ändå. Detta pass kombinerade jag superset med vanliga set. Variation, min vän, variation är nyckeln till den heliga graalen ;).

Efter passet blev jag upphämtad av familjen och lyckades chocka maken genom att klä på mig i rekordfart. Gunde, eat my dust! Och då ansträngde jag mig inte ens :).

Nu sitter jag i soffan och får mjölksyra av att hålla i telefonen, hehe.

Till veckan ska jag starta upp en veckas gratisträning på SATS som jag fått av en vän. Finns nästan precis utanför jobbet; SATS Zenit i en vecka.

Nu sitter jag i so

