Mitt spinningpass på tisdagar går ganska sent. Klockan 8 på kvällen rullar cykeln och strax innan 9 är vi i mål. Vid ett flertal tillfällen har deltagare kommit fram till mig och berättat hur de verkligen gillar passet men de tycker att passet är lite sent. Det tyckte även jag tidigare men har nu insett att det inte är en så dum tid egentligen. Innan jag åker hemifrån har jag hunnit äta middag, mysa med barnen och förberett dem för sängen.

En annan sak jag insett med träningen överlag är att kvaliteten på ett träningspass är numera så mycket viktigare. Hellre genomför jag ett pass på en ”sämre” tid om det är ett pass som ger mig mer. Kvalitet före kvantitet är det som gör hela skillnaden. Räkna inte antalet pass, gå in på djupet och kontrollera VAD du tränat. Vad har det enskilda passet för syfte rent specifikt och i det stora hela. Tänk inte bara att svetten ska rinna; vart vill du och hur ska du ta dig dit. Resultaten kommer så mycket snabbare om du har en plan och inte bara tänker att svetten ska rinna x antal gånger per vecka.

