Idag återhämtar jag mig för att vara laddad och klar inför morgondagens långlöpning tillika transportlöpning hem från jobbet. 18 km har jag från dörr till dörr och det blir ett bra långpass. Perpetuem i Camelbaken så klarar jag mig ända hem :).

Ultramaken skrev igår ett inlägg om hur man som löpare inte ska stirra sig alltför blind på antalet kilometrar man kan avverka varje vecka utan snarare skräddarsy sitt träningsschema så att du tränar optimalt. Du måste kunna ta åt dig den träning du genomför annars blir konsekvensen att du bryter ned mer än du bygger upp och säkerligen drabbas av skador. Det upprörde många som kanske inte förstod eller som kanske var just en kilometerjägare.

Jag stöter ofta på detta; en tävling om vem som tränar mest. Helt ointressant om du frågar mig. Du måste anpassa träningen efter dig, din kropp och din målsättning. Det jag alltid tjatar om: Vart står jag och vart vill jag? Kopiera aldrig någon annans träningsschema, du är du och ingen annan. Det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig av en rad olika anledningar.

En helt annan sak: Lucky Ellen, vars fina kläder du kunde tävla om förra veckan, är så gulliga att de ger mina läsare 15% rabatt på deras kläder. Använd rabattkod: Jessica

Tillägg: Sen kan man ju givetvis inspireras av andra men det är en helt annan sak än att kopiera ett träningsschema.

