Jag har 18 km hem från jobbet. Perfekt distans för mina långpass. Idag slängde jag upp Camelbaken på ryggen och galopperade hem. Först kändes det lite motigt men efter ca 30 minuter kom jag in i lunken aka terapi-mode. Mångas reaktion när jag berättar dels att jag springer men också att jag springer långt är att det låter så tråkigt. Min löpning och då framförallt långpassen är min terapi. Jag rensar tankarna. Allt negativt rinner av och världsproblemen löses. Ofta upplever jag ren lycka på mina pass. Love it!

20111216-185721.jpg
När jag kom hem ringde jag på dörren, ingen öppnar. Jag vet att jag sa till ultramaken att jag inte tog med nycklarna i morse eftersom jag inte ville ha med mig mer än nödvändigt och jag vet att han hörde. Jag vet också att han visste när jag skulle vara hemma. Men när jag var hemma var han och handlade… Thanx!

Oh well, det är fredag och jag fick en så fin komplimang på jobbet idag. Den tar jag med mig. Nu är det mys med ungarna.

20111216-190117.jpg

