Så skönt att vara hemma. Har haft en härlig jul uppe i det norraste av Norrland. Det är en avslappnad stämning hos mamma och pappa. Alla glider runt i långkalsonger och ungarna får leka ute i kritvit snö. Barnen får träffa sina närmaste släktingar. Det känns så värdefullt att de inte bara får umgås med sin mommo och moffa utan även min mommo och moffa:

20120103-215439.jpg
Lillan med min moffa

Efter en låååång resa, den andra dagen, med mycket snö och regn var vi äntligen hemma. Älskar vår säng och sov bättre än jag tror jag gjort på flera år! Barnen sov ända till 8:30!!

I morse stack jag ut på ett 45 minuters distanspass i värmen. Flera plusgrader och inte en tillstymmelse till snö. Inga långkalsonger under tightsen! Farten kommer, jag känner det!

Lite senare var det dags för Lillemans andra försök hos frisören. För några månader sedan gjorde vi ett försök som slutade med att han sprang därifrån utan att ens nudda stolen. Idag gick det bra. Han började med att berätta för frisören att han han är polis, gruvarbetare och Musse. Frisören hade bara frågat vad han hette och blev lite förvånad av svaret…

20120103-220309.jpg
Svart färg i håret skulle det vara!

Imorgon drar han och jag till Globen för att titta på Disney on Ice.

