Suck. Vaknade imorse med ont i halsen… Måste vicka bort spinningpasset imorgon. Typiskt. Jag tränar aldrig med halsont, det är ett tydligt tecken på att det finns en infektion i kroppen. Det är ju det man ska passa sig för gällande sjukdom och träning. Infektioner alltså. Det man vill undvika är att sprida runt bakterierna/virus genom pulsökningen. Det värsta är om de sätter sig på hjärtat. Det är då man kan råka ut för hjärtmuskelinflammation som kan få ödesdigra och långvariga konsekvenser. Hellre en dags vila än att tvingas till veckor av vila, eller hur?

Det roliga, eller roliga och roliga men det är lite kul med myter som florerar även kring detta ämne. T.ex. att färgen på snoret kan berätta hur sjuk eller hur smittsam man är. Det kan det inte.

Alltså vilar jag idag och letar med ljus och lykta efter spinningvikarie. Inskolningen fortsätter på dagis och idag är jag hemma till 3. Själv. Märkligt. Jag har fått en hel del jobb gjort i alla fall men lite ensamt är det förstås. Det jobbigaste med denna dag är att Ultramaken inte äter middag med oss och jag måste komma på vad vi ska äta OCH laga middag. Finns det något tråkigare? Jag tycker inte om att stå vid spisen. Om jag blir jätterik någon gång ska jag ha en kock.

