Alltså. 3 förkylningar på 3 veckor! Vad har hänt? Igår kände jag av halsont igen.. Hela hösten har jag mått bättre än nånsin men nu vet jag inte vad jag hamnat i för soppa. Eller hmm, efter bara lite självrannsakan kan jag se några faktorer som kan ha med saken att göra. Jag har faktiskt slarvat med maten. Jag har varit dålig på att snabbt ”stänga fönstret” efter träning. Du vet, precis efter att du tränat är kroppen känslig för bl.a. baciller. Fönstret är öppet och dumheter kan flyga in. Genom att se till att kroppen börjar återhämta sig efter passet så fort som möjligt kan man stänga fönstret snabbare. Därför ska man äta något lämpligt helst inom 30 minuter från passets slut. Det har jag inte varit så bra på den senaste tiden. I onsdags t.ex. var jag riktigt hungrig innan passet och ännu hungrigare efter passet… Sen dröjde det säkert 1 1/2 timme innan jag åt. Inte bra. Jag får nog skylla mig själv här men utlovar bättring.

Vad är ditt favoritmellis efter träningspass?

