Jag har ju varit trogen mitt kära Kanebo, vad gäller hudvård, under många år. Men för första gången kände jag nu att min hud inte riktigt får vad den behöver. Jag konsulterade min personliga hudterapeut a.k.a. syrran som berättade att Kanebo inte var så aktiv och att det kanske min hud nu började behöva. Jag börjar bli gammal med andra ord. Våra diskussioner om min hud brukar sluta där, närå ;). Ok, så vad skulle man välja i denna djungel? Jag vet att ”billigare” märken inte funkar på min hud, nu lät det snobbigt men jag vill inte hänga ut nåt märke bara för att det inte fungerar på just mig. Min hud stramar, flagnar och blir samtidigt flottig. När jag för länge sedan gick över till Kanebo var det som ett Halleluja-moment. Jag tror jag hörde änglar sjunga :). Men nu är den lovestoryn över. Vi gör ett försök med:

20120213-175554.jpg
Dermalogica

Vilken hjälp jag fick av Linda vid Dermalogicadisken på Åhléns City! Jättebra! Heter alla hudterapeuter Linda, förresten? 😉

Jätteintressant inlägg, jag vet (hehe) men jag kände att jag ville dela med mig. Kanske är det fler än jag som tycker detta är en djungel och som inte har persikohy.

