Idag lockades jag alltså bort till Isbjörn of Swedens utförsäljning på Gärdet i Stockholm. Kraftigt reducerade priser, det gillar vi. Isbjörn är det märke som tidigare hette Nanook. Det är ett ganska dyrt märke men håller mycket hög kvalitet, vad jag har förstått. Har aldrig känt att jag haft råd att köpa det till ungarna men idag var det alltså kring halva priset på säsongens kläder och då gällde det att passa på!

Lillan fick en urmysig fleecejacka

 

Jag köpte också ett par fleecebyxor till henne. Lilleman fick sig ett par skalbyxor:

Jag hade velat köpa en skaljacka åt honom också men den minsta storleken (98/104) var så himla stor att han inte skulle kunna ha den nu till våren så jag struntade i det. Nu i efterhand skulle man kanske slagit till på en overall till Lillan då hon definitivt kommer behöva en ny till nästa år och jag är verkligen sugen på mer av Isbjörn… Man kan inte få allt här i världen.

Vincent sålde också ut barnskor och jag hittade ett par till Lillan som hon kan ha till våren/sommaren:

Äkta skinn för 150 spänn!

 Jag är en sucker för bra funktionsplagg för barn. Känns alltid bra att veta att de har på sig bra grejer i vårt härliga svenska väder. Multisporters by Nature passande för mina barn.

