Idag tog jag mig äntligen till gymmet igen efter alltför lång frånvaro. Jobbgymmet har jag hunnit förbi men inte ”fingymmet” ;). Det beror inte på faktorer jag själv kunnat styra utan framförallt sjukdom men även att löpningen mer än någonsin är i fokus. Självklart hoppar jag inte över styrkan, det vore vansinne om du frågar mig. En seriös löpare har inte råd att strunta i styrketräningen. Även om jag själv inte strävar efter att vara del i eliten är mina egna mål inom löpningen högst seriösa. Ta det inte som ett påhopp, det är bara hur jag med mina egna erfarenheter inom egen träning och som PT resonerar.

I alla fall blev det, som vanligt, helkropp på gymmet idag. Jag ser nuförtiden alltid till att så mycket som möjligt köra stora övningar som involverar stor del av kroppen. Jag ser det som att kroppen så långt som möjligt ska arbeta som ett sammankopplat system. Som vanligt blev resultatet en darrande, trött men mycket nöjd Jessica. Gillar gymmet!

Innan dess, tidigt på morgonen, hann vi till lekparken.

20120317-211025.jpg
Imorgon kliver jag upp tidigt för att hinna med ett entimmes distanspass innan jag har en halvdags vidareutbildning i spinning. Låter kanske tokigt att jag frivilligt ger mig ut kl 7 en söndagmorgon men det handlar om mina prioriteringar. Det är inget alternativ att hoppa över träningen och ska jag hinna får det bli på morgonen. Du kanske vill hålla mig sällskap?

