Tänkte du som jag; ett kortare marathon än det normala 42 km? Jag hör till dem som inte riktigt köper det där med att tjej-varianter ska vara kortare så även tjejer orkar och vågar vara med. Inget ont mot de som ställer upp i de tävlingarna eller som kanske varken vågar eller vill fightas med killarna. Jag menar bara att jag själv alltid tänker ”ska det vara så ska det vara ordentligt!”. Av den anledningen ser jag inte mig själv göra Tjejklassikern, då satsar jag hellre på En svensk klassiker.

Anyway så läste jag i senaste Fitness magazine om Tjejmarathon och suckade lite innan jag läste artikeln. Den visade sig handla om tjejer som liksom jag var trötta på att tjejvarianten alltid är kortare än orginalet. Alltså har de bestämt sig för att ordna ett rejält tjejlopp. Ett Tjejmarathon är enligt dem 5 mil längs Roslagsleden, längre än ett vanligt marathon. Heja! I like! Hade jag inte sprungit Stockholm Marathon den 2 juni så hade jag definitivt ställt upp i Tjejmarathon den 16 juni.

Tjejmarathon – lite tuffare! 😉

