Visst är det skönt med vårvärme och en massa ljus! Trots att det var mulet imorse bestämde jag att gårdagens plan gällde; utflykt. Ingen avancerad sådan; vi värmde på lite varmchoklad, köpte fikabröd och promenerade ned till den närliggande slottsparken vid vattnet. Eftersom det alltid är en massa sjöfåglar där tog vi med ett gammalt korvbröd som låg längst in i frysen som vi tyckte fick duga åt kanadagässen, sothönorna, gräsänderna och det gamla svanparet. Trodde Lillan skulle tycka att det var roligt med alla fåglarna men hon sov sig igenom hela utflykten… Killarna uppskattade dock min plan.

Lilleman älskar sin nya traktormössa från Me & I. Häromdagen sprang han runt med den och ropade att han var en äcklig bonde vad nu det handlade om… For the record tycker vi inte att bönder är äckliga…

Solen fullkomligt dränkte oss med ny energi.

Sen gick vi hem för att förbereda lite kalasfika för Ultramaken. Lilleman insisterade på kalashattar men vi ”råkade” glömma bort det på affären. För mig är det viktigt att barnen tidigt lär sig att det är den som fyller år som är i fokus, som får presenter och som man ska fira. Man måste lära sig att glädjas åt andra och att inte sura över att man själv inte får presenter. Jag kom att tänka på detta då jag såg ett avsnitt av Familjen Annorlunda… Det klarar dock mina barn. Inte ett snack om att man själv vill ha presenter när det är pappas födelsedag. Vi hann med lite mys innan det var dags att börja med maten.

Imorgon springer jag igen! Tjohoo! 3 dagars vila igen (!) efter all min sjukdom är 3 dagar för mycket. Imorgon hämtar jag Ultramaken från Mornington hotell i Bromma där han går utbildning i helgen och så springer jag hem en bit av vägen så jag får ihop ett distanspass på 65 minuter. Effektivt, no time to waste!

