Imorse åkte Ultramaken till Borlänge för att springa en 6-timmars tävling. Han gör det bara för träningens skull och har inga ambitioner att vinna. Så korta distanser är inte hans fokus även om han är duktig även på det. Eftersom han tävlar på så långa distanser blir det få viktiga tävlingar per år och då är det viktigt att lägga in fler tävlingar för att hålla tävlingsvanan uppe. I skrivandets stund har han sprungit i 3 timmar.

Ännu en helg på egen hand alltså.

Imorse körde jag Storeman till orienteringen och sedan åkte jag och småkidsen till en galleria för att fika och strosa runt lite.

20120331-140921.jpg
När barnen lagt sig ska jag köra ett corepass på egen hand hemma. Nu satsar jag ju på löpningen vilket gör att jag inte kan styrketräna lika mycket som tidigare. Coreträningen hoppar jag dock inte över. Utan den kommer jag inte klara mina mål inom löpningen och heller inte hålla mig skadefri men det visste du väl redan 😉

