Jag har den senaste tiden insett att jag stinker. Jag som person luktar nog inte så illa (hoppas jag!) men mina underställ (framförallt tröjorna) är väldigt väl använda och trots att de bara används en gång innan de tvättas sitter ju lukten kvar. Ju äldre de blir desto hårdare sitter lukten. Mina är som sagt gamla. Har hört att merinoull är ett material som inte har samma stink-faktor som andra. Har dock aldrig testat detta.

Sist jag var i Tyskland hittade jag ett speciellt flytande tvättmedel speciellt framtagen för funktionsmaterial. Det var jättebra att tvätta träningskläder i. Fanns flera olika märken. I Sverige har vi nåt för Gore tex tvätt men inte för alla träningskläder. Tyvärr har jag väldigt sällan vägarna förbi Tyskland.

Ja, dags att köpa nytt med andra ord.

20120423-165408.jpg

