Hur övertygar vi oss om att fortsätta när det börjar bli riktigt motigt? När kroppen skriker Nej! och man om och om undrar Varför?!. Så vad gör man? Hur når man ändå sitt mål?

Inför en utmaning måste du veta varför du vill klara det, som jag skrivit om tidigare. Ju närmare svaret är ditt hjärta desto mer övertygande kommer du att vara när du svarar dig själv.

För oss som inte bara river av en mara hur lätt som helst kommer frågan oundvikligen. Man brukar säga att maran börjar den sista milen. Det är då kriget börjar. Debatten om att övertyga sig själv varför du ska fortsätta ändå. För mig är nyckeln att fråga mig själv Hur kommer jag känna mig när jag går i mål? och Hur skulle jag känna mig om jag gav upp?

Jag vet att min kropp klarar ganska mycket smärta. Jag vet också att här är det jag som bestämmer. Min kropp kan skrika och protestera men jag bestämmer.

