Träning man gör i ett nafs, alltså hur snabbt som helst.

20120511-200638.jpg
Körde ju intervaller imorse men kände att jag ville få till styrketräning också om än i något kort och naggande god form. Alltså: Nafs-träning. Det tog mig sammanlagt 10 minuter och jag är slutkörd i hela kroppen. Vad gjorde jag då?

-1 minut djupa knäböj med skivstång
-1 minut goodmornings
-Drygt 1 minut utfall bakåt med frontkick
-1 minut jägarvila

1 minut vila

-1 minut frivändningar med skivstång
-1 minut boxbåt (magövning)
-1 minut rotationer (magövning; rotera i armhävningsposition med en hand i golvet)
-1 minut armhävningar

Vill man jobba ännu mer kan man köra cirklarna en eller två gånger till.

Tänk på att styrketräning handlar i slutändan om att utmatta muskeln så att den ska förstå att den måste vara starkare till nästa gång du låter den jobba. Alltså finns det inget självändamål i att sitta på gymmet i timmar. Variation och att våga ta i, det får bli dagens tips.

Det är som en slutsats en av mina PT-kunder gjorde efter ett pass på vardagsrumsgolvet: Det finns alltså inga ursäkter? Nej, det finns det inte.

