Denna vecka har jag 4 löppass på schemat. Veckan började med stege och idag är det distanspass på 45 minuter. Känns som ett myspass och det ska bli skönt. Nu är träningsbelastningen inte så hög i och med att maran hägrar om 2 veckor. Nu skapar jag istället fart och längtan efter att springa mer. Basen är lagd, nu ska jag bara leverera och det känns så himla bra!

På fredag väntar ett 60 minuters distanspass och på söndag 3×1000 meter. Utöver det instruerar jag i ett 75-minuters pulsspinningpass på söndag och imorgon klämmer jag in ett styrkepass. Man får verkligen inte glömma styrka och bålstabilitet, speciellt inte inför maran men det visste du ju redan 😉

Nu ska jag hem och pussa maken som kommit hem. Det är viktigt att fira framgångar, speciellt sådana som man jobbat mycket inför. Det är också viktigt att firandet inte bara kommer från en själv utan att även ens nära och kära gör det så det ska jag göra nu. Det vet jag att åtminstone Ultramaken gör när jag firar mina framgångar med maran!

