Ganska ofta, men mer sällan än förr, hör jag folk som säger något i stil med ”Jag läser inga bloggar” eller typ ”Njaaa, nån gång kanske jag varit inne på din blogg” och så visar det sig att de har järnkoll på vad jag skriver om i bloggen. Vad beror det på? Jante? ”Du ska inte tro att jag tycker att du är något”. Nu menar inte jag att jag tror att alla läser bloggar. Jag tror bara att bloggläsarna är fler än antalet som erkänner att de läser bloggar.

Ibland får jag höra att någon följer min blogg och tycker den är bra och inspireras. Då blir jag jätteglad! Vissa säger också att de är nyfikna, det är också helt ok. Även om jag skriver dels för min egen del, som en form av dagbok, skriver jag också för att inspirera och kommunicera. Jättekul om du gillar min blogg.

Som ett led i detta, att det inte är ett dugg pinsamt att ”erkänna” att man läser bloggar, tänkte jag köra en masslänkning till de bloggar jag följer. Here we go!

Maken – Bästa löparcoachen och bäst allt.
Angel19 – En fin vän.
MirandaK – Ännu en fin vän.
Lofsan – En inspirerande, cool brud.
Miss Agda – En tjej jag faktiskt aldrig träffat men som verkar vara trevlig :). En djupare träningsblogg.
Sara Tilling Har jag tyvärr heller aldrig träffat men verkar vara cool och lika träningstokig som jag 🙂
Spark i Baken – En fin tjej med fötterna på jorden.
Liniz – Alltid så gullig och glad att det smittar av sig!

Ja, det var nog de jag följer. Sedan kikar jag ibland in på andra bloggar också såklart. Jag gillar framförallt tränande mammor som bloggar som liksom jag tycker att träningen är en nödvändig, urhärlig del i livet men att man för den skull kan vara världens bästa mamma. Jag är en bra mamma därför att jag tycker att även jag och min hälsa är viktig.

Nu är det din tur. Vågar du?

20120608-200328.jpg

