Alla som känner mig vet att jag är frälst och core är en viktig del av min religion. Jag tjatar för alla som vill (eller inte vill) lyssna. De som förstår vikten av det gör som jag säger, för andra tar det längre tid innan polletten trillar ned 🙂

För mina kunder blir det en självklarhet och jag är ganska säker på att de snabbt hajar hur viktigt det är.

Bålstabiliteten är kärnan i kroppens styrka. Det hör man ju bara på namnet. Det är viktigt för alla men som löpare gör en svag bål att man inte orkar hålla upp överkroppen ordentligt, höften sackar ihop, löpsteget… Ja, du hör ju. Inte bra. Själv märker jag efter bara en veckas sjukdom att kroppen signalerar att det är dags för core. Därav ämnet i inlägget idag. Har lite snor kvar i näsan men kör några lugna coreövningar för att väcka upp bålen; planka och rotationer. Imorgon hoppas jag kunna springa igen.

Nu slappar vi i soffan till en film:

20120617-164143.jpg

