För mig, alltså!

Kroppen har ju sina funktioner och har sina behov som man får rätta sig efter. Därmed inte sagt att alla fungerar på exakt samma sätt. Det är där man får testa sig fram. Både med träning och kost. Både när det gäller vad du äter och när du äter det. På min blogg berättar jag såklart vad som funkar för mig och varför.

Jag tycker till exempel att det är väldigt skönt att ha ett träningsschema att följa. Då har man tänkt till innan; vilket är målet? Hur tar jag mig dit? Sedan benar jag ned det i ett träningsupplägg och vad gäller löpningen är det ju såklart Ultramaken som står för den biten. Då är det bara för mig att hoppa på tåget. Inte fundera vad jag är sugen på, om jag är sugen, vad behöver jag m.m. Allt det är redan klart! Det ska dessutom väldigt mycket till (läs sjukdom) för att jag ska börja byta träningspass. Det som står i schemat gör jag. Regn, snö, sol, whatever. För mig fungerar det inte att låta yttre omständigheter styra. Schemat styr, inte min motivation eller annat. Just do it.

20120617-203609.jpg

