Vilket roligt spinningpass jag och mina deltagare hade idag! 50 minuter pulsspinning med glada människor som ger allt, det är grejer det!

20120626-194616.jpg
Jag hade nytt pass idag och det blev så bra som jag tänkt mig.

En fråga jag ofta får är varför pulsspinning upplevs som lättare än spinning utan koll på pulsen. Svaret är ganska enkelt: Man kör ofta för hårt under för lång tid på spinning utan puls. Att köra på över 85 % av maxpulsen i 50 minuter tar oftast mer än det ger. Det är för hårt för att kroppen sedan ska kunna återhämta sig och bli starkare. Jag tjatar alltid om att varje träningspass ska ha ett syfte. Det är då effekten av din träning blir som allra bäst och det är då du kommer se resultat. Vad vill jag med min träning? Vad har jag för mål? Hur ska jag då träna? Och mer specifikt; vad ska jag då få ut av just detta pass? Intervallpass för ibland med sig lite kräkupplevelser men alla pass ska inte göra det.

När Ultramaken kommer hem från sitt löppass blir det nötter, lättkesella och bananer till Morden i Midsommer!

När jag kom hem från jobbet idag hittade jag det här:

20120626-195610.jpg

