Vilken inspiration att titta på löparna som fick springa jubileumsmarathon i, i mina ögon, näst intill perfekt löparväder. Vissa hade verkligen tagit jubileet på allvar och sprang med hatt och klänning. Överkurs för mig. Sen såg jag ett par stycken som sprang helt barfota (!). Barfotalöpning i all ära men det såg inte ut som att de sprang och njöt… Ett mycket stelt löpsteg och förmodligen onda fötter. Det såg i alla fall ut så.

20120715-132653.jpg
Själv är jag dock mycket sugen på att skaffa mig ett par barfotaskor… Vilket märke är bra?

Idag var det dags för veckans långpass. Medvetet letade jag upp en hel del backar för att jobba även med den biten. Det är lätt gjort i mina trakter. Passet gick riktigt bra. Kändes lugnt och fint hela vägen, pulsen var lugn och vädret optimalt. Ett lätt duggregn, +17 och mot slutet kom ett spöregn. Kändes toppen och då är jag inte det minsta ironisk. 19 km på 2 timmar. Bra jobbat!

20120715-133200.jpg

