Jag blir allt bättre på att befinna mig här och nu och inte bara jaga framtiden; vad händer sen? Vad ska jag längta till nu? O.s.v. Vi har en vecka i Turkiet att se fram emot i augusti men även en resa till mamma och pappa, mormor och morfar samt farmor om bara några dagar. Jag har en härlig kväll här och nu och känner mig lite lagom mör efter ett spinningpass för en stund sedan.

För någon månad sedan tittade jag och Ultramaken på ett TV-program som handlade om två italienska män som åkte runt på Amalfikusten och bara lagade alldeles underbar italiensk mat. Eller, ja det är ju inte smak-TV men det såg helt sjukt gott ut. Jag bara älskar italiensk mat och miljön på Amalfi-kusten… Ja, vi blev helt kära!

Vackert!

Så smått började vi alltså fundera på nästa års semester och bli inte förvånade om vi hyr ett hus eller lägenhet i Italien. Det är en grov plan vi har idag. Jag har dock bara åkt på charter utomlands och hyrt hus har jag bara gjort i Sverige. Tycker det är lite läskigt när man inte riktigt vet vad man har att vänta sig, kontrollmänniska som jag är.

Häromdagen hittade jag dock Travel.se som kändes bra och som har en väldig massa alternativ att välja mellan framförallt i Europa men även ute i resten av världen. Jag lugnas även av att företaget är beläget i Sverige och är medlemmar av svenska resebyråföreningen. Sånt kollar jag efter. Det är mycket pengar man lägger ut och då vill jag inte vara orolig för att i värsta fall bli lurad.

Så. Kanske Italien nästa år. Hur härligt vore inte det? Men först ska jag njuta av idag och av denna sommar.

 

 

 

 

 

