Planen var att springa de två sista milen av Ultramakens långpass tillsammans med honom. Förra helgen kände jag en begynnande förkylning som jag trodde att jag lyckats stävja. Häromdagen kom dock en huvudvärk som nu hållit i sig i 3 dagar tillsammans med en frossa… Less man blir… Moment 22 är att för att jag ska bli av med en långdragen huvudvärk, som jag numera sällan får, måste jag träna. Det är dock inte möjligt med en förkylning i kroppen. Jag fick istället agera vätskestation åt Ultramaken:

20120726-160557.jpg
Vid kallkällan

20120726-160704.jpg
Imorgon tror jag på att jag är frisk. Det måste jag vara. Jag har slutat forcera träningen och ”testa” träna när jag inte är helt frisk. Varför göra sig själv och sin kropp en björntjänst. Du vinner inget på att träna med en förkylning i kroppen. Det bara bryter ned och förlänger lidandet. Slut med det med andra ord.

