Ibland får jag frågor om man kan löpträna med sina barn. Mitt svar är: Ja, det kan man men då ska ”träningen” ske helt på barnens villkor och på ett lekfullt sätt. I och med att vi tränar väldigt mycket hemma hos oss blir det givetvis väldigt spännande det här med träningen. Det var länge sedan Lillan lärde sig säga träna, eller ”nena” som hon säger. Lilleman, som är tre år, har ett tag sagt att han vill springa med Ultramaken. Häromveckan bestämde de att de skulle springa ihop när Ultramaken kom hem från ett löppass. Sagt och gjort, när han kom hem var Lilleman redo och de sprang ett varv runt huset, ca 100 meter, tillsammans.

Under sommaren ligger Storemans judo- och orienteringsträningar nere men en 12-åring behöver röra sig och det kanske inte faller sig så naturligt som för en treåring. Därför springer han lite under sommaren.

Idag tog vi oss ut ihop då jag bara skulle känna på benet. 40 minuter blev det ihop.

20120807-195949.jpg
Det känns varje steg jag tar men det blir inte värre efteråt så jag fortsätter.

Eftermiddagen spenderade jag och Storeman en stund i blåbärsskogen.

20120807-200206.jpg
Vi hittade ca 1 1/2 liter där en del nu ligger i en blåbärspaj. Min blåbärspaj är en riktig killer om jag får säga det själv. Jag är en rebell och byter tisdagsregler mot lördag och vice versa… Busigt!

20120807-200827.jpg

