Det spelar liksom ingen roll. Tabata har en förmåga att alltid bli jobbigt. Sen väljer jag väl kanske inte några direkta Qi gong övningar när jag kör Tabata men ändå. Man kan alltid ta i så man är slut de sista intervallerna. Och utfallshopp… Ja, vad säger man. Ångestskapande men oj vilken bra övning. Ger puls, garanterad mjölksyra och tar bra på rumpa och lår. Här kommer mina övningar idag:

20120811-200519.jpg
Utfallshopp, frivändningar och armhävningar

Bra att börja med utfallshopp. Varm å go i köttet blir man.

20120811-200655.jpg
Plankövningar och bicepscurl

Bicepscurl är väl ingen Jessica-övning direkt om jag inte kör den i direkt kombination med en annan övning. Jag har ju en förkärlek för ”stora” övningar som involverar helst hela kroppen men åtminstone flera muskelgrupper. Ibland kan jag dock plocka in nån ”liten” övning som variation.

Jag gissar att träningsvärken är ett faktum imorgon. Men imorgon har jag sista ”känna på” löppasset (pga knäet) innan nytt löpschema från coachen. Det blir 50 minuter njutning (läs löpning). Utöver det drar jag med Storeman på biopremiär av Disney Pixars ”Modig”. Vi har bjudit med syrran och hennes gullungar. Kanske träffar jag dig där?

