Idag hade jag 400-meters intervaller på schemat. 6 stycken skulle göras och det skulle vara riktigt ansträngande.

Som vanligt började jag med 10 minuter uppvärmning i lugn fart. Därefter körde jag intervallerna med 3 minuters ståvila emellan. Syftet är att börja pressa mig mer vilket behövs. Jag är duktig på att pressa mig under styrketräning men i löpningen kan jag bli bättre. Det handlar verkligen inte bara om hjärta/lungor när man kör intervaller utan även mekaniken; hur man springer fort/löpteknik.

20120817-142333.jpg
Puh!
Efter löpningen körde jag några överkroppsövningar:
-Grasshopper (planka på rak arm där man touchar med foten på motsatt arm)
-Axelhjulet
-Diagonala lyft med hantel (börja vid höften, sluta ovanför motsatt axel)
Körde dessa övningar 3 gånger utan vila sedan drog jag till poolen igen.

20120817-142823.jpg

20120817-142836.jpg

