Idag var det inte roligt med långpass… Jag erkänner. Jag hade ingen feeling och inget flow. Det kändes som om jag sprang i vatten och jag njöt liksom inte som jag brukar. Sen drog jag ur hörlurarna ur öronen i tid och otid. Oflyt.

Väl hemma visade det sig att det gått lika snabbt som vanligt, dvs i lugn långpassfart.

20120824-175744.jpg
Jag har oftast kul när jag tränar men ska inte sticka under stolen med att det inte alltid är roligt. Sånt är livet men det är när du börjar känna efter för mycket och låter o-feeling styra som du inte får kontinuitet i träningen. Jag tycker att jag växer mer av de mentalt tuffa passen än de jag verkligen tycker är kul. Det är för att jag vet att eventuella dippar inte får styra helheten. Det är kontinuiteten som gör min träning så suverän, som gör mig stark både psykiskt och fysiskt.

Träningen behövs, vare sig du vill eller inte. Sen ska den givetvis anpassas efter vem du är och vad du behöver. Men det är ett annat inlägg.

Kram på dig och ha en härlig fredag!

