En stund efter lunch, lagom när regnet slutat (eller det trodde jag) gav jag mig ut mot Sollentunavallen. När jag närmade mig öppnade sig himlen igen. Kan man bli blötare än dyblöt? Då var det just det jag blev. 7×400 meter stod på schemat med 3 minuter ståvila emellan. Den där ståvilan var ju extra kul i spöregnet. Samtidigt är det inte bara att korta av den. Den har ju faktiskt en funktion; att göra mig tillräckligt fräsch för nästa intervall. Alla ska göras och ingen ska vara urlakad där man bara släpar sig fram.

Den 5e var tuff men den sista var faktiskt den snabbaste. Ett tecken på att jag gjort rätt; trycka på i alla intervaller men inte göra slut på sig innan alla är avklarade!

Efter intervallerna slutade det regna och jag kryddade till det med styrka. 30 knäböj, 30 armhävningar, 20 knäböj, 20 armhävningar och tillslut 10 knäböj och 10 armhävningar. Jag gladde mig själv med att alla armhävningar gjordes på tå. Ju färre knäböj desto djupare. Personalen på vallen såg ut som om de inte riktigt tyckte jag var klok som höll på där i regnet men om nån är klok så är det väl jag 🙂

Det finns inget dåligt väder…

20120826-191053.jpg
Här har alla tränat i regnet idag (ja, inte småkidsen) och mina skor är de minsta…

