Ultramaken drog som sagt till Polen igår där VM i 24-timmarslöpning väntar. Coolaste Anna är en av dem som representerar Sverige. Hon är en av JA Tränings kunder och nog den som kan göra bäst ifrån sig i den svenska truppen om jag får gissa. Anna är min idol.

Jag började min fredag med att springa 1 timme efter att ha lämnat barnen på förskolan. I brist på möjlighet till långpass kan jag istället utmana kroppen genom att springa två dagar i rad. Jag brukar annars låta kroppen vila en dag mellan löppassen. Jag skulle egentligen sprungit lördag och söndag men tänkte lyxa till det med att springa fredag och lördag istället. Då slipper jag springa runt, runt kvarteret två dagar i rad. Man får vara glad för det lilla.

Även om främsta anledning till varför jag tränar är att bli stark och uthållig erkänner jag gärna att jag självklart tycker om att det också syns att jag är vältränad.

20120907-201446.jpg
Muskler är vackra. Speciellt när jag vet vad min kropp klarar.

Imorgon ska jag ta med mig alla ungarna in till stan. Vi ska köpa barfotaskor till Storeman.

