Jahaja, vaknade imorse av att jag nös som besatt och näsan rann… Inte så kul. Trodde jag var klar med den där nästan-förkylningen. Det blir inte värre men är lite frusen och snorig. Alltså ingen löprunda.

Som om inte det vore nog ser mitt deltagande i SUM:en (Sörmland Ultramarathon) ut att gå i stöpet. En av alla nackdelar med att mina föräldrar bor miles and miles away är att personer som kan ställa upp som barnvakt är begränsat. I mitt fall har jag en jag kan fråga och då jag haft kass framförhållning har min potentiella barnvakt förmodligen redan andra planer. Dumma, dumma mig. Ett års förberedelser i stöpet. Orka. Vet inte vad jag ska säga om det just nu.

Annars då? Vi åkte in till stan idag för en tv-spelsgrej i Kungsträdgården. När vi kom fram var det en pytteliten inhägnad och ca 200 meter kö till inhägnaden. Storeman var inte tillräckligt intresserad av eventet för att vilja stå i en kö som inte ens rörde på sig. Aja, vi hade andra ärenden; köpte trosor till Lillan som kissar på pottan numera och köpa barfotaskor till
Storeman.

20120908-200638.jpg
Min ”lille” pojkes skor med den ringa storleken 40.5. Sådärja! Han har i alla fall inte ärvt mina 36:or. Siktar snarare på Ultramakens 46:or.

Varför ska han ha barfotaskor? Det förtjänar ett eget inlägg.

