Crescent söker nu testförare för sina barnvagnar.  Givetvis vill jag bli en sådan!

Vi har idag en Crescent Classic:

Det är en riktigt rejäl vagn. Precis vad vi var ute efter när vi bytte från vår förra (Britax) som inte riktigt mötte våra förväntningar. Den var riktigt smidig men vi var ute efter något rejälare. Alltså blev det Crescent. Det värsta jag vet är när vagnar är ”rackiga”. Det vill säga att de inte klarar den belastning som krävs och skruvar börjar lossna, det börjar glappa m.m. Våran Classic kan man lita på.

Jag ska dock erkänna att jag, som alltid förespråkat old school 4-hjulsvagn där inget hjul kan rotera, nu börjar kika efter andra alternativ. Varför? Jo, när man har två småbarn, där en står på ståbräda och man för utrymmets skull kanske behöver stå vid sidan om barnet på ståbräda, då tror jag att det kan vara en fördel att kunna köra vagnen med en hand ibland. Alltså vill jag testköra:

 

En Crescent Trike!

Fortfarande rejäl men kanske smidigare? Det återstår att se om vi har sådan tur att vi får testa den.

