Ja, hänger hemma med en förkylning i släptåg. Om någon säger till mig igen att jag ofta är förkyld så tror jag att jag går upp i molekyler! How about NOT stating something depressing and obvious! Ok, jag tar detta och sen kommer det inte vara så längre.

Idag är en hängig dag men vi tog oss ändå ut på en promenad i solen. Det var skönt. Men sen var jag trött.

20120915-165923.jpg

20120915-165940.jpg

20120915-165956.jpg
Jag har också hunnit fundera på en sak: Det lär väl inte bara vara jag som saknar barnvakt då och då? Alla bor väl inte alldeles bredvid sina föräldrar som alltid är tillgängliga? Kanske är det nån mer än jag som nån gång vill träna/tävla med sin man/fru, gå ut och käka, på bio eller nåt?

Varför inte bilda nån form av nätverk? Jag kan ta hand om dina barn och du kan ta hand om mina. Det handlar ju om ett par timmar. Givetvis förutsätter det att man lär känna varandra, låter barnen lära känna de vuxna och barnen. Det förutsätter ju också tjänster och gentjänster. Att man är redo att bjuda igen. Har man inget socialt nätverk kanske man kan skaffa sig ett?

För mig är det inte ofta jag känner behovet men nån gång händer det. Jag är inte bara mamma, jag har ju även en relation med min man att vårda och egna mål i livet. Dessutom händer det att maken är bortrest och tänk om jag vill träna/tävla då?

Vad tror du? Är det för ”osvenskt”?

