När man väl bestämt sig, alltså verkligen bestämt sig, då är allt möjligt.

Nu har det inte gått så många dagar sedan jag verkligen bestämde mig för att göra något åt de områden där jag vet att jag behövde göra något för att inte göra mig själv svag och mer mottaglig för förkylning. Planen är på banan och jag sköter mig hittills prickfritt!

Jag har skrivit många gånger om det där med att verkligen bestämma sig. Speciellt inom kost och träning. Det är då man flyttar upp det på prioriteringslistan, då man gör det viktigt, som det kommer att ske. Många säger till mig att de vill komma igång med träningen men den blir liksom inte av. De skulle behöva nån som mig för att komma igång.

Nej.

Det är inte det det handlar om. Då behöver man ingen Personlig Tränare som tränar med en. Då behöver man först och främst ett samtal med sig själv sedan ett samtal med en bra PT som kan hjälpa en att ta reda på om man är där ännu. Där man inser att det är viktigare än att det ”inte blir av”. Sen kan man börja träna med en PT utifrån där man står.

