Ok, tredje gången gillt! Idag kör jag igång igen med träning efter en tredje omgång förkylning. Jag körde ju mitt pulsspinningpass för en vecka sedan, märkte att pulsen var skum och blev mycket riktigt förkyld igen… Idag kommer jag själv att ta det lugnt på cykeln men deltagarna får jobba som vanligt. Då tar jag av mig pulsbandet för att inte förvirra genom att min puls då inte följer mina rekommendationer.

Idag har jag haft ont i huvudet vilket jag numera har väldigt sällan. Jag är ganska säker på att det beror på avsaknaden av träning. Därför ska det bli extra skönt med träning idag, blåsa ur systemet liksom. Om jag har en envis huvudvärk, oftast spänningshuvudvärk när jag väl får det, finns det 2 saker som hjälper: Ett ordentligt löppass och/eller att lägga mig på spikmattan.

Jag kan säga att när den kom var jag ganska (läs mycket) skeptisk. Jag trodde faktiskt inte på alla som sjöng dess lovord. Sen testade jag själv och det krävdes en gång för att omvända mig. Under min senaste graviditet använde jag den flitigt mot min stela rygg. Om du inte testat – gör det! Så avslappnande och ovärderlig mot spända ryggar och spänningshuvudvärk.

20120925-181456.jpg
Lillan gillar den också!

