Är du bra på att bekräfta andra? Det vill säga att verkligen se och höra en annan person och att berätta när någon gör nåt bra eller att bekräfta någons goda egenskaper. Det behöver inte alltid vara stora saker utan små saker du ser.

Under utbildningen (som inte är klar ännu) hade vi en övning där man skulle berätta om någon gång där man blivit bekräftad. Jag berättade om hur en kollega som jag inte känner speciellt bra bekräftade mig. Kanske var det just därför det blev så stort. Det var måndagen efter Stockholm Marathon nu i år och hon kom fram till mig och hade tårar i ögonen. Hon berättade hur fantastisk jag var som presterat så bra på tävlingen. Tack Elisabet! Jag blev bekräftad.

Det behöver inte handla om sådant man presterat. Minst lika bra är att bekräfta goda egenskaper.

Jag kan bli bättre och jag ska börja idag.

