Det är mycket snack i bloggvärlden om reklam, smygreklam och sånt. Det är bra. Bloggare har mer makt än man tror och då behövs tydlighet.

Jag kan bara tala för mig och min blogg. Jag gör vad som funkar för mig utifrån mina värderingar.

När jag gör reklam för en produkt gör jag det för att jag testat den och tycker att den är bra. Det är mycket få produkter jag får gratis. Jag får en del erbjudanden om att skriva inlägg om olika produkter/webbsidor/tjänster men det är ytterst få jag tackar ja till. Anledningen är att jag inte kommer skriva om något jag inte testat eller kommer att testa själv. Det ska också passa bloggen. Olika spelsajter som ofta erbjuder pengar för att jag ska skriva om dem kommer inte dyka upp på min blogg vill jag lova. Inte för att jag ser ner på dem eller de som spelar utan för att jag är helt ointresserad av det själv.

Självklart skulle jag se att min blogg blev större och jag skulle inte ha något emot att utöka samarbetet med för mig relevanta företag men då ska det vara något jag kan stå för.

För mig är det inte lika viktigt att, som läsare av en blogg, få veta vad bloggaren sponsrats med utan att det som skrivs om produkten är äkta. D.v.s. att bloggaren faktiskt är ärlig med vad hon/han tycker om produkten.

Hur man själv gör kan man bara bestämma själv. Vad tycker du?

